60 ezres kamu bírság!

Nem vagyok egy sebességbetartó angyal, éves szinten sajnos többször is támogatom a rend őreit, de ami sok az sok. Talán páran emlékeznek még a médiákban is beharangozott 4-es főút Vecsést elkerülő kivezető szakaszán történő mérésekről. Az ominózus kezdő szakaszon ugyanis teljesen értelmetlenül figyel kint egy 50km/h-s korlátozó tábla, ami 70-ről kényszeríti bele egy felesleges fékezésbe az ott közlekedőket. Megértem persze, hogy a rendőrség kasszáját az ilyen mérésekkel és a kint felejtett korlátozó táblákkal a legegyszerűbb feltölteni, sőt sajnos ennek jogossága sem kérdőjelezhető meg, csupán én is jól kidühöngöm magam, mert utoljára ilyesfajta értelmetlenséggel a kötelező katonai szolgálatom során találkoztam.

Pár falhoz csapott pohárral viszont nem csillapodnak a kedélyek, ezért most inkább egy hasonló esetről számolnék be. A helyszín közel azonos, csak pont az ellenkező irányban, azaz az elkerülő végén a Budapest felé vezető szakaszon történt velem egy sebesség túllépős történet. Természetesen itt is 50-es tábla figyel, azonban mint tudjuk a kereszteződésben ezek a táblák automatikusan feloldódnak, hacsak nincs alattuk valami kiegészítő zagyvaság. Az egyébként lámpás kereszteződés után, már ismét 70km/h-ra van csak korlátozva a sebesség és kecses autómmal már ebben a tartományban kocsikáztam. A dátum és az időpont február 22 14:37. A Vas megyei kapitányság szerint pedig a 19km 200m-en kaptak le 88Km/h-val. Mondjuk, hogy elhiszem, bár a letöltött képen lévő GPS koordináták kis eltérést mutatnak, és a kis eltérés akár súlyos forintokban is kifejezhető, ha téves a mérés. Azonban nem ezen akadtam fenn első sorban, hanem azon, hogy az értesítő szerint itt a megengedett legnagyobb sebesség csupán 50km/h és bizony a mérőberendezés is e szerint volt kalibrálva. Rajtam kívül tehát akár több száz autósnak is ment a bírságról szóló értesítés, hiszen a kalibráció szerint már 68km/h-nál villant a sztároknak is sokszor kijáró vakú.



Most őszintén 70-es táblánál ki szokott közlekedni 50 km/h-val? Főként ott, ahol letolnak, ledudálnak, és ha szerencsétlen tanuló vezető vagy „T” matrica nélkül, akkor még be is intenek. Az értesítőben tévesen megjelölt 50 és 70-es tábla korlátozása között egyébként jelen esetben pontosan 30.000 Ft különbség van. Na most ha ezt mondjuk csak 100 autóval szorzom be – de véleményem szerint sokkal inkább beszélhetünk itt sorozatfotókról-, akkor a rendőrség kasszájában hirtelen +3 millió jogtalan többlet bevétel keletkezik. Aki ismeri ezt a szakaszt, tudja jól, hogy az átmenő forgalom alapján 100 autó nagyjából 10 perc alatt elmegy, de legyen ebből 10%-a lassú jármű vagy mondjuk egy nagyobb csoport tanuló vezető, akik épp tömegesen jártak arra. Nem kell hozzá nagy matek, hogy kiszámoljuk az 1 óra alatt megszerzett jogtalan bevételt, amihez persze hozzáadódik a jogos szabálysértések büntetési díja is.



Emlékezve a bevezető részben említett felháborodásokra, az értesítőt majdnem el is hittem, de azért személyesen is megbizonyosodtam róla, és lám tévedés áldozata lettem. Kérdés vajon a nem túl barátságos levelemre miként fognak reagálni, de sejtem, hogy úgy fogják kezdeni, hogy fizessek be 5.000 Ft fellebbezési illetéket, de akkor igazán el fog pattanni bennem valami…

Ez bizony bárhogy nézem egy 70-es tábla, a fehér furgon akár én is lehetnék!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoradrift.blog.hu/api/trackback/id/tr402734244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Info

Itt olyan posztok születnek, ami sokkal inkább személyesebb hagvételű mint sem tudományos, de mindenképpen kapcsolódnak valamilyen úton módon autós élményekhez, a drifthez, meg úgy általában az élet szépségéhez.

Friss topikok

süti beállítások módosítása